Informatie

Hair at Home Enkhuizen
Wij zijn leverancier van haarwerken.

Index
Ontvang ik vergoeding bij aanschaf van een pruik?
Hoe onderhoud ik mijn pruik?
Belemmert het dragen van een pruik mijn natuurlijke haargroei?
Kan ik elke haarkleur laten aanmeten?
Waarom verkopen jullie geen pruiken via de website?
Kan ik een pruik ruilen?
Wat moet ik doen als ik overweeg om een pruik aan te schaffen?
Hoe staat het met de service?
Wat zijn de voorwaarden?
Klachten? Volg de volgende procedure.


Meest gestelde vragen:
Ontvang ik een vergoeding bij de aanschaf van een pruik?
Als u een pruik op medische indicatie aanschaft, heeft u via uw zorgverzekeraar recht op een basisvergoeding.
De basisvergoeding bedraagt €436,00 voor 2019.
Bij een aanvullende verzekering heeft u mogelijk recht op een extra tegemoetkoming.
Het resterende bedrag betaalt u bij aflevering van uw pruik, dit mag contant of pinnen.

Lees uw polisvoorwaarden goed door of neem contact op met uw zorgverzekeraar.
Hair at Home Enkhuizen werkt samen met alle zorgverzekeraars.
Hoe onderhoud ik mijn pruik?
Bij de aanschaf van uw pruik ontvangt u een duidelijke en overzichtelijke onderhoudsinstructie van ons. Ook zijn er speciale shampoos en haarproducten te koop waarmee u de pruik kunt wassen.

Belemmert het dragen van een pruik mijn natuurlijke haargroei?
Bij tijdelijke kaalheid (bijvoorbeeld door een chemokuur) kunt u een pruik gerust dragen, ook als uw eigen haar weer groeit. Het montuur ventileert goed en geeft de huid zelfs wat extra warmte.

Kan ik elke haarkleur laten aanmeten?
In principe kunt u elke gewenste kleur pruik aanschaffen. Toch is het beter dat u nooit voor een kleur kiest die donkerder is dan uw eigen haarkleur. Het is beter om een tint lichter te nemen, want dat komt zachter, natuurlijker en vriendelijker over.

Waarom verkopen jullie geen pruiken via de website?
Pruiken zijn een prothese en dat is maatwerk op de persoon gericht.

Kan ik een pruik ruilen?
Het is helaas niet mogelijk dat een reeds aangeschafte pruik teruggenomen of geruild wordt. Het is daarom des te belangrijker dat u de tijd neemt voor de aanschaf van een pruik.

Wat moet ik doen als ik overweeg om een pruik aan te schaffen?
Belt u gerust met Hair at Home Enkhuizen voor een gratis afspraak.
Wij bieden de mogelijk om de door u gewenste pruik 3 tot 6 weken in depot te houden.

Hoe staat het met de service?
Wij zijn pas tevreden wanneer u tevreden bent, daar gaat om!

Wat zijn de voorwaarden?
De voorwaarden zijn te lezen in dit document. “Voorwaarden Hair@Home Enkhuizen”.

Klachten? Volg de volgende procedure.
Wij zijn lid van de ANKO Sectie Haarwerken.
Wij zijn ANKO gecertificeerd.
Wanneer u klachten of op/aanmerkingen heeft over uw haarwerk of uw behandeling in ons atelier, verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met Marianne van Dijk. Zij kan uw vragen en klachten aannemen en een passende oplossing proberen te vinden. Ook verzoeken wij u dan een intern klachten formulier in te vullen. U geeft ons daarmee de mogelijkheid uw klacht efficiënt te behandelen en binnen afzienbare tijd op te lossen.

ANKO SECTIE HAARWERKEN
Ons atelier is aangesloten bij de ANKO SECTIE HAARWERKEN. Deze branche organisatie stelt eisen aan de kwaliteit, vakbekwaamheid, praktijkruimte en service. Deze worden gecontroleerd en gewaarborgd d.m.v. een erkenningsregeling.

Erkenningsregeling
Een erkenningsregeling is een systeem waarbij de erkennende instantie verklaard dat wij als ondernemer en onze dienstverlening aan bepaalde eisen voldoet. Deze regeling wordt vervolgens kenbaar gemaakt met als doel ons naar u als klant en andere belanghebbenden te profileren. Op deze manier wordt de kwaliteit gewaarborgd met zekerheden voor leverancier, zorgverzekeraar, de voorschrijvende partij, maar het allerbelangrijkst natuurlijk: de klant. Wij als erkende leverancier, worden jaarlijks getoetst, waarbij wordt gekeken of wij nog steeds voldoen aan de criteria die de regeling stelt. De toetsingen worden verricht door een onafhankelijke instantie. Daarnaast worden de aan onze salon gestelde eisen regelmatig beoordeeld op hun zwaarte en wordt indien noodzakelijk een aanpassing op het eisenpakket doorgevoerd.

Klachtenregeling
de ANKO Sectie Haarwerken is de branchevereniging van haarwerkers in Nederland. Haarwerk bedrijven die lid zijn, worden geacht een hoog kwaliteitsniveau na te streven. Dit houdt ondermeer in dat deze leden zich vanzelfsprekend houden aan de door het ANKO gehanteerde klachtenregeling. Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Sommige fouten monden uit in klachten. Dit is nu eenmaal een gegeven. Wat voor u als klant wel van uitermate groot belang is; hoe met een klacht wordt omgegaan. De ANKO stelt als eis aan de bij haar aangesloten haarwerk bedrijven, dat zij elke klacht in alle redelijkheid zo snel mogelijk zal proberen op te lossen. Mocht dit onverhoopt niet lukken dan kan u de klacht voorleggen aan de geschillencommissie van de ANKO. De geschillencommissie is erkend door de overheid waardoor een betrouwbare procedure en objectieve beslissingen gewaarborgd zijn.
Kijk voor meer informatie over dit onderwerp op de website van De Geschillen Commissie: www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/uiterlijke-verzorging/
Service en advies
Service en advies hebben wij in ons atelier in een hoog vaandel staan. Met al uw vragen en / of opmerkingen over uw haarwerk kunt u natuurlijk bij ons terecht. Belt u dan gerust even of kom langs in ons atelier.